Aanpassing tarieven AOV Aegon per 1 juni

AEGON luistert voortdurend naar de wensen van klanten, tussenpersonen en externe partijen, waaronder Adfiz en AFM. Ook houden we de marktontwikkelingen nauw in de gaten. Dat heeft geleid tot een aantal verbeteringen in de voorwaarden van onze AOV. Daarnaast is AEGON genoodzaakt haar tarieven te verhogen als gevolg van het feit dat zelfstandigen vaker arbeidsongeschikt worden en langer arbeidsongeschikt blijven.

Verbeteringen en aanpassingen voorwaarden AOV

De belangrijkste verbeteringen zijn het vastleggen van second opinion als recht, een aangescherpte en verbeterde beroepsdekking en verheldering van de sommendekking. Naar aanleiding van het AOV rapport van de AFM hebben we ervoor gekozen te stoppen met de verkoop van de Critical Illness variant binnen onze AOV (variant 2). Verder is op basis van de AOV ZZP vergelijking de uitloopdekking binnen onze AOV verruimd.

Voorwaarden herschreven in begrijpelijke taal

De voorwaarden van de AOV zijn herschreven in eenvoudige en begrijpelijke taal.Dit is speciaal gedaan vanuit het klantbelang, zodat de klant in eenvoudige taal kan lezen wat er wel en niet verzekerd is.

Verhoging van de tarieven

Een blijvend aandachtpunt zijn de tarieven van de AOV. Zelfstandigen worden vaker arbeidsongeschikt en blijven langer arbeidsongeschikt. Hierdoor zijn we genoodzaakt de tarieven voor AOV aan te passen.
Voor nieuwe klanten gelden per 1 juni de volgende aanpassingen:

  1. Een tariefsverhoging van 10%
  2. Aanpassing van de aanvangskorting waardoor alleen nog in het eerste jaar 30% korting wordt gegeven.
  3. Combinatievoordeel van AOV met het AEGON Zakenpakket vervalt.

Ook voor de bestaande klanten worden de tarieven verhoogd. Bestaande kortingen, zoals het combinatievoordeel en de aanvangskorting blijven voor deze klanten gehandhaafd.

Bellen is sneller...

Onze Telefoonservice is van 09:00-21:00 uur bereikbaar op: 030 - 6 30 88 30
Heeft u liever dat wij u bellen? Laat uw nummer achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!

Delen