Klant positief over zorgverzekering

geentouwtrekken

Klanten zijn dit jaar in het algemeen iets positiever over de dienstverlening door zorgverzekeraars dan in 2010. Het rapportcijfer steeg van 7,62 naar 7,74.

Dat blijkt uit het jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek bij zestien Nederlandse ziektekostenverzekeraars onder 9000 consumenten door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van het Verbond van Verzekeraars.

Brieven
Van de verzekerden vindt 87% de brieven van hun zorgverzekeraar begrijpelijk. Overigens is het aandeel dat zegt deze brieven zorgvuldig te lezen lager, namelijk 77%. Ook over het telefonische contact zijn consumenten positief: 83% stelt snel iemand aan de lijn te krijgen, 80% voelt zich gewaardeerd als klant.

Declaraties
Ondanks de bezuinigingen op het basispakket noemt driekwart van de respondenten de uitkomst van een declaratie bevredigend. Verder was 68% tevreden over de hoogte van de uitkering. Wel geeft slechts 56% aan goed op de hoogte te zijn gehouden door de verzekeraar over de afhandeling van een declaratie.

Geen onvoldoende
De resultaten per verzekeraar lopen volgens het Verbond op sommige onderdelen fors uiteen. De rapportcijfers variëren tussen een ruime voldoende (7,4) en een zeer goede beoordeling (8,4)

Bellen is sneller...

Onze Telefoonservice is van 09:00-21:00 uur bereikbaar op: 030 - 6 30 88 30
Heeft u liever dat wij u bellen? Laat uw nummer achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!

Delen