De Consumentenbond wil 'basisproducten' verzekeraars


ontwikkelen die duidelijk zijn, een heldere verwachting hebben en doen wat ze beloven. Adfiz is het met deze criteria eens, maar ziet ook een risico. "Een basisproduct kan immers nooit voor iedereen een passend product zijn, dat onderkent ook de Consumentenbond. Het risico zit erin dat het wel de schijn wekt voor iedereen passend te zijn. Als aanbieders 'basisproducten' in de markt brengen waaraan de Consumentenbond de nodige publiciteit geeft, verwacht Adfiz dat consumenten deze 'Consumentenbond-approved' producten bij voorbaat als passend zullen ervaren. De praktijk is echter dat de dekking voor het ene een deel van de consumenten te ruim en dus niet passend is, en voor het andere deel juist te beperkt en dus niet passend."

Bellen is sneller...

Onze Telefoonservice is van 09:00-21:00 uur bereikbaar op: 030 - 6 30 88 30
Heeft u liever dat wij u bellen? Laat uw nummer achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!

Delen