ASR Nederland wijzigt haar compensatiestrategie 'woekerpolissen'.

De aankondiging hiervan komt op het moment dat het concern zwaar onder vuur ligt van ConsumentenClaim.

"Wij komen klanten die ontevreden zijn over hun beleggingsverzekering tegemoet met een drietal initiatieven", aldus ASR Nederland. "Zo is het de bedoeling om de compensatie waar klanten nu recht op hebben dit jaar in de polis te laten storten. Daarnaast bieden wij klanten in overleg met het intermediair vanaf mei een adviesgesprek aan en bieden wij klanten actief aan om kosteloos over te stappen naar drie nieuwe ASR-producten (ASR VermogenBelegd, ASR VermogenGarant en het bankspaarproduct ASR Lijfrente Opbouw Rekening).

De strategiewijziging valt samen met de aankondiging dooor ConsumentenClaim dat zij de eerste 435 dagvaardingen inzake 'woekerpolissen' aan Falcon Leven (ASR Leven) de deur uit doet. "Falcon Leven is in een recente rechtszaak (vonnis Rechtbank Haarlem 26-1-2011) overgegaan tot volledige compensatie van een 'woekerpolis'. Hiermee wordt volgens ConsumentenClaim bevestigd dat de door verzekeraars tot nu toe aangeboden compensatieregelingen ver onder de maat zijn", aldus Pieter Lijesen (ex-NHP) van ConsumentenClaim. ASR Leven gaat overigens in hoger beroep tegen het vonnis dat een klant betreft met een Falcon LevensPlan.

Bellen is sneller...

Onze Telefoonservice is van 09:00-21:00 uur bereikbaar op: 030 - 6 30 88 30
Heeft u liever dat wij u bellen? Laat uw nummer achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!

Delen